assalamualaikum......
xde ape pun nk tulis..juz nk bagitaw yang bez giler praktikal kat sini...
rase cam nak keje terus je kat sini...insyaallah kalau ade rezeki...
satu ofis ni sporting..nak-nak lagi bos..
perangai giler-giler and sporting nk mampos..
perangai dye ala-ala aku la banyak2..hahahahaha
sape yang kenal aku,tahu la macam mane..haha
even kat sini banyak keje, tapi aku suka sebab sume yang
ade kat sini berkaitan dengan ape yang aku belajar mase kat
kolej...so,xde la blur sangat...hehehe..
and byk benda yang aku belajar kat sini..
byk benda yang bos aku ajar kat aku yang dye tak ajar kat staf laen..
paham kan? haha..
sbnrnya pnjang lagi nak tulis ni..tapi xpelah..
nanti byk plak kredit hbis..
ni pn dah brapa page dah ni..kredit tggl bpe sen je..
ok la,chow dulu..
baba....assalamualaikum w.b.t...=)
Saturday, 21 January 2012
tilam lama tuka balu
yaaaaaaaa......bertemu lagi kita dalam rancangan.......*********.....haha..
ya,artis jemputan kita pada hari ini ialah...******
untuk menghilangkan sakit-sakit otot,gunalah amelt yokoyoko..
untuk melegakan kegatalan,gunalah mopiko..
andai kata la tak hilang jugak,anda juga boleh guna kopiko, and so on.
nampaknya kita sudah berada dipenghujung rancangan..
segala salah dan silap haraplah dimaafkan..
semoga kita bertemu lagi dimusim hadapan
pada hari dan waktu yang tak sama
dalam rancangan..............
yeaahh....bagus.....
ok,,selamat beramal...
ya,artis jemputan kita pada hari ini ialah...******
untuk menghilangkan sakit-sakit otot,gunalah amelt yokoyoko..
untuk melegakan kegatalan,gunalah mopiko..
andai kata la tak hilang jugak,anda juga boleh guna kopiko, and so on.
nampaknya kita sudah berada dipenghujung rancangan..
segala salah dan silap haraplah dimaafkan..
semoga kita bertemu lagi dimusim hadapan
pada hari dan waktu yang tak sama
dalam rancangan..............
yeaahh....bagus.....
ok,,selamat beramal...
Monday, 5 December 2011
diriku yang kini berada di alam laen
hari ini hari keempat aku berada di alam pekerjaan (praktikal)..sedikit demi sedikit aku belajar dari pekerja yang dah lame berkhidmat kat sini dan berpengalaman..dan kini aku dah semakin boleh adapt dengan situasi ini..staf-staf yang dalam ofis aku ni sumenye best-best..even hanya 3 org, ofis ni owez hepi and bising..dorang sume friendly..cume aku je yang sedikit pendiam..biase laa..eba kan PEMALU & PENDIAM..hahaha..kadang-kadang keje aku kat sini tgk tv je..haha..tapi biase la first2..memang la banyak relax..hehe..next week aku kena bertugas kat New Pacific Hotel coz ade kursus untuk Latihan Pembentukan Usahawan (LPU)..5 hari (11-16 / 12)..bos suruh aku stay and tido kat hotel tu,tapi aku tak nak..pagi aku pegy,petang aku balik la..agpun,rumah aku dengan hotel tu dekat je..15 minit je ak rempit..haha..k la, setakat ni jela dulu ea..papepun,aku rindu suasana di kolej..saat-saat bersama kawan-kawan..huhu..lurve u ols...!!!
Tuesday, 22 November 2011
K.A.M.I
It takes a minute to find a special person,
an hour to appreciate them,
a day to love them,
but then an entire life to forget them..
final sem..
pejam celik pejam celik dah smpai final sem..
rase macam baru semalam je lapor diri kat kpm ni..
7/7/2009 adalah first day aku duk sini..jauh ngan family..
dari kelantan aku berhijrah ke melaka demi mengenggam segulung diploma disini.
perkara pertama yang aku kena tempuh kat sini adalah ORIENTASI ,
bile bercakap ttg orientasi ni, macam2 yang kite pikir kan?
takut kene buli la. yg pling gerun la dulu kn, kene rokol . .
macam2 la time orientasi ni kn ?
bile da start belaja, aku dapat mengenali kawan2 aku. .
ade yang dari tempat yg same ngn aku, kelantan , ade yg dari kedah , ade yg dari penang, selangor, pahang,
haisshhh, klo sebut kn ni, semua negeri dlm malaysia ade kawan aku. .
diploma, yup. . . aku student diploma, standard la 2 kalo assignment wat last minit,
kuiz , test , bace last minit jgk . .tpi kire ok la kn. .at least hntar jgk akhirnye..walaupun dapat markah sikit..haha..
lagi 2 hari aku ade kat kpmam ni barsama-sama dengan kawan-kawanku yang tercinta..huhu..
sedih rase nak tinggalkan kolej ni..terutama skali kawan-kawanku..huwaaaa...
tapi nak buat macam mane..contract aku dgn mara dah hmpir tamat..
apepun,,aku xkan lupekan semua kenangan yang aku lalui sepanjang aku di kpmam ni...
thanx a lot for my family, my lecturer, and all my frenzzz....lurve u ols...muuuuuuaaxxx!!!!=)
rase macam baru semalam je lapor diri kat kpm ni..
7/7/2009 adalah first day aku duk sini..jauh ngan family..
dari kelantan aku berhijrah ke melaka demi mengenggam segulung diploma disini.
perkara pertama yang aku kena tempuh kat sini adalah ORIENTASI ,
bile bercakap ttg orientasi ni, macam2 yang kite pikir kan?
takut kene buli la. yg pling gerun la dulu kn, kene rokol . .
macam2 la time orientasi ni kn ?
bile da start belaja, aku dapat mengenali kawan2 aku. .
ade yang dari tempat yg same ngn aku, kelantan , ade yg dari kedah , ade yg dari penang, selangor, pahang,
haisshhh, klo sebut kn ni, semua negeri dlm malaysia ade kawan aku. .
diploma, yup. . . aku student diploma, standard la 2 kalo assignment wat last minit,
kuiz , test , bace last minit jgk . .tpi kire ok la kn. .at least hntar jgk akhirnye..walaupun dapat markah sikit..haha..
lagi 2 hari aku ade kat kpmam ni barsama-sama dengan kawan-kawanku yang tercinta..huhu..
sedih rase nak tinggalkan kolej ni..terutama skali kawan-kawanku..huwaaaa...
tapi nak buat macam mane..contract aku dgn mara dah hmpir tamat..
apepun,,aku xkan lupekan semua kenangan yang aku lalui sepanjang aku di kpmam ni...
thanx a lot for my family, my lecturer, and all my frenzzz....lurve u ols...muuuuuuaaxxx!!!!=)
Monday, 3 October 2011
How to Get That Fitness Type Body
1. Eating to make you fit and healthy.
Six pack abs are made in the kitchen, never forget that. It doesn't matter how much you work out, but if you eat all the wrong foods, you will never achieve that sexy and fit body type.
Fast carbohydrates are the worst thing that you can put in your mouth and you simply just must cut down using them in your daily diet. If you find this extremely hard for you, take a "cheat day" once a week when you eat all you want. If you keep it at one day a week, it will not hurt your weight loss efforts.
2. Exercising to get a good looking body. Although the most important thing may be your daily diet, it doesn't mean that you can just forget exercising completely. Your weekly workout routines are still an important part of getting fitter.
The best way to keep your motivation towards working out high, is to do the things you like.
3. Make the decision now! This is perhaps the most important thing of all. Many people think about getting fit and losing weight for years, yet they never get to it. In result of that, they spend their life out of shape. Do not be one of these people, you only have this one life, make the most out of it and start doing so today!
the best way to save your money!!!!
Dress and look sharp with less cash..
Let's not pretend you can look like a million bucks with $7 and change. What you can do is focus on taking a clean, elegant style and maintain and extend it without hitting the malls at all. The thrift-conscious J.D. at the Get Rich Slowly blog has 18 tips on smarter used clothing buys, whether as a staple or just a complement to your wardrobe. And, while the political hook is a bit, er, dated, we did consult with style-conscious types to help dress like a honcho with humble means. For everything else that isn't soap and a haircut, try taking on easy ways to look sharp, like de-cheap-ifying a suit, shaving with a straight razor, and using coat hangers to prove to yourself that, yes, you really do have something to wear.
Subscribe to:
Posts (Atom)

